Näitus „Impressioon. Häving.“ on topograafiline reis viimase 50 aasta „kadunud maastike“ juurde. Nimetan oma eksperimentaalset lähenemist käesoleva näituse kontekstis „muljetehnikaks“.
Impressiooni ehk mulje all mõistetakse filosoofias esmast ja vahetut teadvuse- seisundit vastandina teisestele mälupiltidele. Minu isiklik kokkupuude „muljega“ oli Araali merd kujutava satelliitfoto juhuslik avastamine. Mind paelus selle paarisaja kilomeetri kõrguselt pildistatud aerofoto juures maastiku koloriit ja kompositsioon. See oli vahetu impressioon.
Mõni päev hiljem komistasin juhuslikult Araali mere teemalise dokumentaalfilmi otsa ja sain teistsuguse impressiooni osaliseks: inimese poolt äratatud häving. Seda kaemust nimetan siinkohal teiseseks ehk järelmuljeks. Kui foto tähistas esteetilist vormi, siis faktiline info liitis vormile sisu, luues informatsiooniga rikastatud keskkonnakriitilise järelmulje.
Minu poolt kasutatav abstraktne maalitehnika on oma olemuselt sama ebakorrapärane ja ettearvamatu nagu hävingu anatoomia. Kunagi ei ole päris täpselt teada, millises suunas värv levib ning mida ja millisel moel see otsustab katta. Kunstnikuna määran vaid algtingimused – formaadi, värvide valiku ja nende vedeluse astme.
Vaatajal on vabadus valida omale esmaimpressioon, järelmulje või mõlemad. Kui te ei soovi oma liigikaaslaste sigadustest midagi teada ning sellega esmamuljet rikkuda, siis on targem jätta maali kõrval olev QR kood skaneerimata.
Triin Veersalu näitus on Nokia Kontserdimajas eksponeeritud 8.oktoober kuni 8.november.